Zacznij od przeglądu złych nawyków

Decydując się na odchudzanie w pierwszej kolejności zrób krótki przegląd swoich nawyków żywieniowych. Dopiero później zastanów się na wyborem odpowiedniej diety. Lubisz podjadać późnym wieczorem? Jeśli tak, prawdopodobnie jest to pierwszy nawyk, którego powinnaś się oduczyć. To właśnie jedzenie nawet drobnych przekąsek między posiłkami, ma najgorszy wpływ na przyrost wagi. Powinnaś nauczyć się jeść regularnie. Nie dopuszczaj do sytuacji, kiedy dopadnie Cię wilczy głód. Organizm człowieka lubi regularność, w związku z czym powinnaś jeść o stałych porach. Sama zobaczysz, że w krótkim czasie będziesz odczuwała głód właśnie o stałych porach. To znak, że przyzwyczaiłaś się do regularnych posiłków. Kolejna rzecz to śniadania, a raczej ich brak. Jeśli do tej pory nie jadłaś śniadań, właśnie nadszedł czas, by to zmienić. Jeśli nie jesteś w stanie zmusić się do przełknięcia czegokolwiek rano, zacznij małymi krokami, a raczej kęsami. Zrób sobie płatki z mlekiem. Początkowo z pewnością zjesz tylko łyżkę lub dwie, ale w następnych dniach przyzwyczaisz się do małego posiłku. Zapewniam, że po kilkunastu dniach nie będziesz mogła wyjść z domu bez zjedzenia płatków. Pozbądź się złych nawyków, a może się okazać, że dieta jest Ci zupełnie niepotrzebna.